"22022019 - en skotertur till holmön"

 
Igår när det var så fint väder så passade vi på att ta ut skotrarna på en tur. Självklart följde Uffe med oss. Vi fick låna Linas cykelkorg som hon har till sina hundar. Den var perfekt för Mange att ha framför sig. Inte nog med att Mange hade ett band han kunde fästa runt midjan, även Uffe hade en säkerhetslina i lådan med knäppe. Vilket gjorde att han inte hade kunnat hoppa ur den. Så den satte jag fast i hans sele. 
 
 
Och sedan gick det ingen nöd på honom, inte mer än att det blev ltie kallt kanske. Men över kvarken mot Holmön så hade vi åtminstone medvind. Han var så duktig. Han bara satt där och kikade runt, men han ville ha 100% koll på mig som körde Manges mxz. Så medan jag gasade runt och var på lite olika sidor om dom så hängde han på, så tillslut höll jag mig på bara en sida, så att han iallfall skulle slippa snurra runt i lådan. Det gjorde susen, för efter det så låg han bara där och höll utkik. 
 
 
Efter att vi hade kikat till restaurangen och fikat lite så körde vi tillbaka till fastlandet. Fick även för mig att jag skulle ta hem en av Uffes filtar. Så jag vek ihop den och la den mellan sätet och mig. Men då jag även i förrgår gick under en stege så gick saker och ting inte riktigt som planerat igår. Filten fladdrade in i mattan och såg ut som en styckad bäver efter ett tag av slitande för Manges del. 
 
Men Uffe tog pausen med ro och höll på att somna. Medan jag själv insåg att the circle of karma återslöts fortare än väntat, hehe. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: